Mesafeli Satış Sözleşmesi
SATIŞ SÖZLEŞMESİ
- SÖZLEŞMENİN TARAFLARI :
İşbu Satış Sözleşmesinde (kısaca “Sözleşme”);
- 1.1.SATICI: Dedeco Mobilya Sanayi ve Ticaret A.Ş.
(Kısaca “Satıcı” olarak anılacaktır)
Esentepe Mah. Büyükdere Cad. No: 171/24 Şişli/İstanbul
- :…………………………………………………………………………..
(Kısaca “Alıcı” olarak anılacaktır.)
Adres :…………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………
İletişim No :…………………………………………………………………………..
E-posta Adresi:…………………………………………………………………………..
- SÖZLEŞMENİN KONUSU :
- 2.1.Bu sözleşmenin konusu, beraberinde yer alan sipariş formu ile ayrılmaz bir bütün oluşturan ek ve eklerde belirtilen malın, tür ve miktar açısından belirtilen şartlara uygun bir şekilde, satıcı tarafından alıcıya temin edilmesi ile ilgili karşılıklı genel hak ve yükümlülükleridir. Sözleşme konusuyla ilgili olarak işbu Sözleşmedeki şartlarla uyuşmayan her türlü belge, talimat, hukuki işlem geçersizdir.
- SÖZLEŞMENİN TÜRÜ VE BEDELİ :
- 3.1.İşbu sözleşme, birim fiyat esasına dayalıdır ve sipariş formunda belirtilen her iş kaleminin miktarı ile satıcı tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu elde edilen toplam bedel üzerinden akdedilmiştir. Bu toplam bedel, …………₺ tutarındadır.
- 3.2.Sözleşme bedeli sözleşmenin imzalanması ile birlikte ödenecektir.
- 3.3.Satılan malın mülkiyet hakkı satıcıya ait olup mal bedelinin tamamının ödenmesiyle birlikte alıcıya geçer. Mal bedelinin tamamen ödenmemesi durumunda satıcı herhangi bir ihtar veya ilam almaksızın, mal üzerindeki mülkiyet hakkından kaynaklanan tüm hak ve yetkilerini kullanma yetkisine sahiptir. Alıcı, bu hakların uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek tüm masrafları peşin olarak ödemeyi kabul eder.
- 3.4.Sözleşmenin akdedilmesinden sonra herhangi bir sebepten dolayı, satış işlemi yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini satıcıya ödememesi ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, Ürün en geç 10 gün içinde alıcı tarafından satıcıya iade edilir. Ürün bedelinin ödenmemesi alıcının bir kusurundan veya ihmalinden kaynaklanıyor ise nakliye masrafları alıcı tarafından karşılanacaktır. Satıcının iadeyi kabul etmeksizin ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.
- 3.5.Alıcı sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, satıcının sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- :
- 4.1.Taahhüdün yerine getirilmesi için gereken tüm masraflar, ilave işler nedeniyle ortaya çıkabilecek artışları da içerecek şekilde, sözleşme metninde belirtildiği üzere nakliye, sigorta ve yükleme giderleri dahil olarak yerine getirilecektir.
- 4.2.İlgili mevzuat uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi (KDV), sözleşme bedeline dahil değildir ve bu KDV tutarı alıcı tarafından satıcıya ödenecektir.
- 4.3.Nakliye, muhafaza ve sigorta giderleri satıcı tarafından karşılanacaktır. Sözleşme gideri adı altında doğacak diğer masraflar ise alıcıya aittir.
- SÖZLEŞME EKLERİ :
- 5.1.Sipariş formu, işbu sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır ve tarafları bağlar.
- 5.2.Eğer sözleşme ile sipariş formu arasında herhangi bir çelişki ortaya çıkarsa, sipariş formunda yer alan koşullar geçerli olacaktır.
- :
- 6.1.Malın Teslim Edilme Yeri sipariş formunda teslim adresi olarak belirtilen yerdir.
- 6.2.Sözleşmenin imzalanmasını müteakip sipariş bedelinin ödenmesinin ardından işe başlanacaktır. Mal teslim süresi sipariş bedelinin alınmasını müteakip 90 iş günü olarak belirlenmiştir. Mallar, alıcı tarafından belirtilen adreste, satıcı tarafından belirtilen teslimat programına uygun olarak teslim alınacaktır.
- 6.3.Teslimat günü, teslimat için gelmeden önce alıcı aranarak bilgi verilir.
- 6.4.Alıcı’nın istekleri doğrultusunda özellikleri değiştirilmeyen, kurulum gerektirmeyen ürünlerde (standart ürün) ürünün alıcıya olağanüstü durumlarda yaşanan gecikmeler hariç teslim edilememesi durumunda, alıcının sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır. Alıcının istekleri doğrultusunda özel olarak üretilen ve/veya kurulum gerektiren ürünlerde (özelleştirilmiş ürün) sevkiyat tarihi değişkenlik gösterebileceği gibi sevkiyat bilgisi alıcı ile paylaşılacaktır.
- 6.5.Sözleşme konusu ürünlerin üçüncü kişi bir tedarikçiden temin ediliyor olması halinde tedarik sürecinde yaşanabilecek aksamalarda teslim süresi ayrıca ilave edilecek ve yeni sevkiyat tarihi bilgisi alıcı ile paylaşılacaktır.
- 6.6.Satıcı tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu alıcıya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini satıcıdan talep etme hakkını haizdir.
- 6.7.Alıcı tarafından siparişin iptal edilmesi halinde alıcının yaptığı ödeme 14 (ondört) gün içinde kendisine ödenir. Alıcı ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ürün tutarı, siparişin alıcı tarafından iptal edilmesinden sonra 14 (ondört) gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Alıcı, satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından alıcının hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 3 ile 4 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra alıcının hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, alıcı olası gecikmeler için satıcıyı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
- 6.8.Ek kurulum ücreti belirtilmeden satışı yapılan ürünlerin teslim ve kurulumu ücretsiz olarak yapılır.
- 6.9.Teslimat sırasında bir problem fark edilmesi durumunda, problemin teslimat ekibi tarafından sağlanacak teslimat formunda alıcı tarafından belirtilmesi gerekir.
- 6.10.Binada yük asansörü olmaması ve ürünün bina içine sığmaması gibi durumlar için asansör tutulması gerekirse sorumluluk alıcıya aittir. Bu durumda satıcıya öncesinde bilgi verilmesi kaydıyla satıcı tarafından alıcıya gerekli hazırlığı yapması için süre verebilir.
- 6.11.Ürünlerin teslimatı anında alıcının adresinde kendisinin şahsen bulunmaması ve adresteki kişilerin teslimatı kabul etmemesi durumunda satıcı, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda ürünlerin sevkiyatını takip etmek alıcının sorumluluğundadır. Ürün, alıcıdan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin adreste bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Bu hallerde alıcının ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar alıcıya aittir.
- 6.12.Alıcının özel durumu veya belirtilen adreste kimsenin bulunmadığı ve teslimatın gerçekleştirilemediği durumlarda, 2. teslimat en az 14(ondört) gün sonrası için yeniden planlanır ve yeni nakliye organizasyonu için satıcı toplam ürün bedelinin %5’i oranında nakliye bedelini alıcıdan talep edebilir.
- :
- 7.1.Alıcı’nın istekleri doğrultusunda özellikleri değiştirilmeyen, kurulum gerektirmeyen ürünlerde (standart ürün) alıcı teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
- 7.2.Alıcının cayma hakkına ilişkin süresi alıcının ürünleri teslim aldığı gün başlar. Ancak alıcı sözleşmenin kurulmasından ürünlerin teslimine kadarki sürede de cayma hakkını kullanabilir.
- 7.3.Alıcı cayma süresi içinde ürünü işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanma talimatlarına uygun olarak muhafaza etmez ise meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır.
- 7.4.Alıcı tarafından cayma hakkının cayma hakkının kullanılması durumunda ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmek zorundadır. Eksik, hasarlı olarak iade edilen ürün satıcı tarafından teslim alınmayacak alındı ise de geri gönderilebilecek ve ürün bedeli alıcıya iade edilmeyecektir.
- 7.5.Alıcının cayma hakkını kullandığı durumda kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa alıcı kusuru oranında satıcının zararlarını (mal bedeli, sözleşme kurmak için yapılan masraflar vb diğer) tazmin etmekle yükümlüdür.
- 7.6.Alıcının istekleri doğrultusunda özel olarak üretilen ve/veya kurulum gerektiren ürünler (örneğin kumaş rengi ve türü değiştirilen koltuklar, ahşap malzeme ve benzeri özelliği değiştirilen mobilyalar, kurulumu ve montajı yapılan her türlü panel ürünleri, mobilyalar, özel ölçü ile üretilen ürünler) özelleştirilmiş ürün olup alıcının özelleştirilmiş ürünlerde cayma hakkı bulunmamaktadır.
- 7.7.Alıcının n özelleştirilmiş ürünlere yönelik iade talebi durumlarında satıcı alıcının iade talebini geri çevirmemek adına özelleştirilmiş ürün fiyatı üzerinden %30 kesinti ile iade alma hakkına sahiptir. Bu talep teslim tarihinden sonraki 14(ondört) gün için geçerlidir.
- 7.8.Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan ürünlere, alıcının istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlere, tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünlere, cayma hakkı süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan ürün ve hizmetlere ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamayacaktır.
- 8.GARANTİ KAPSAMI VE SATIŞ SONRASI HİZMETLER
- 8.1.Satılan ürün, satıcı/sağlayıcı tarafından 1(bir) sene boyunca garanti kapsamındadır.
- 8.2.Üründe üretici kaynaklı bir ayıp olduğunun tespiti halinde satıcı garanti süresi içerisinde talebin kendilerine iletildiği tarihten itibaren yasal sürelerde sorunu çözmeyi taahhüt eder.
- 8.3.Teslimat anındaki kusurlar, teslimat anında satıcıya bildirilmelidir.
- 8.4.Alıcıya malzemelerin teslimi yapıldıktan sonra, malzeme kalitesinden kaynaklanmayan, montaj öncesi veya sonrasında meydana gelebilecek her türlü sorun ve zarardan alıcı sorumludur.
- 8.5.Alıcının kullanım hatasından kaynaklı durumlar garanti kapsamında değildir.
- :
- 9.1.Satıcı sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan alıcıyı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir. İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı derhal açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda; yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
- 9.2.Satıcı sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde alıcıya bildireceğini, 14(ondört) günlük süre içinde toplam bedeli alıcıya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Kredi kartı ile yapılan ödemelerde kredi kartının bağlı olduğu bankaya ilişkin iade prosedürü geçerli olacaktır.
- 9.3.Taraflar alıcının sahip olduğu hiçbir hakka ve teminata halel gelmemek kaydıyla işbu sözleşme’yi ve/veya sözleşme ile ilgili her türlü yükümlülük, borç, taahhüt, hak, talep ve alacaklarını tamamen ya da kısmen üçüncü şahıslara devir ve temlik etme haklarına sahiptirler.
- 9.4.Sözleşmenin hükümlerinde değişiklik, yalnızca tarafların imzalarını taşıyan ek sözleşmenin imzalanmasıyla gerçekleştirilebilir.
- 9.5.Sözleşmedeki haklarından feragat eden tarafın yetkilileri tarafından imzalanmış yazılı bir feragatname diğer tarafa verilmedikçe, taraflardan hiçbiri sözleşmede yer alan herhangi bir haktan feragat etmiş sayılmayacaktır.
- 9.6.Eğer tedarikçi iflas durumuna düşer veya herhangi bir sebep nedeniyle mahkeme tarafından işlerin tasfiyesine ve faaliyetini sürdürmekten men edilirse, iflasın ilan edildiği tarihten itibaren sözleşme sona erdirilecektir.
- 9.7.Taraflar birbirlerine yaptıkları yazılı ihtar ve ihbarlara rağmen, işbu sözleşme ve buna bağlı akdi yükümlülüklerine uymaz veya aykırı davranırsa talep ve dava hakkı saklı kalmak kaydıyla, aralarındaki ticari ilişkiyi bitirebilirler.
- :
- 10.1.Yukarıda verilen adresler, tarafların tebligat adresleridir. Adres değişikliği diğer tarafa en az otuz (30) gün öncesinden yazılı olarak bildirilmediği takdirde, daha önceki adreslere yapılacak tebligat, hukuken geçerli bir tebligatın bütün hukuki sonuçlarını doğurur.
- 10.2.Sözleşme uyarınca ve/veya sözleşmenin yürütülmesi esnasında yapılacak her türlü bildirim, niyet izhari ve sair beyanlar, taraflar yazılı olarak adres değişikliği bildirmediği sürece, sözleşmesinin birinci sayfasındaki adreslerine yapacaklardır.
- 10.3.Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra kanuni süresi içinde yapmak kaydıyla; posta kuryesi, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirimde bulunabilirler.
- 10.4.Taraflar bu posta adreslerine veya e posta adreslerine yapılmış bildirimi kendilerine yapılmış olarak kabul ederler. Alındı teyidi gönderilen e- postalar hukuken delil niteliği taşırlar.
- :
- 11.1.İhtilaf vukuunda İstanbul Mahkemeleri ve İcra daireleri yetkilidir.
- :
- 12.1.İşbu Sözleşme imza tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
- 12.2.İşbu Sözleşme 11 madde, 4 sayfadan ve eklerden oluşmakta olup, alıcı ve tedarikçi yetkilisi tarafından sözleşme hükümlerinin tümü hiçbir korkutma ve zorlama olmaksızın, tarafların özgür iradeleri ile okunup, anlaşılmış ve tartışılarak kabul edilip imzalanmıştır…./…/…
EKLER:
- Sipariş Formu
SATICI ALICI
Dedeco Mobilya Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Yetkilisi
MetroCity AVM Mağazamız
Haftanın her günü açığız! Geniş ürün yelpazemizi görmek, farklı kumaş ve ölçü seçeneklerini değerlendirmek için -6. kattaki mağazamıza bekleriz.